МАРКЕТИНГ И РЕКЛАМА


WEBPRO BULGARIA


/ Афилиейт програма / Афилиейт мрежа /
/ Афилиейт маркетинг / Affiliate marketing /
/ Affiliate programa / Affiliate - Афилиейт /
/ Пари в интернет / Пари онлайн /

 

Стратегии за успех в афилиейт маркетинга

Стратегии за успех в афилиейт маркетинга Един от най-често задаваните въпроси е „Как се печели от афилиейт маркетинг?” Най-лесният начин да се обясни е, че когато публикувате съдържание, разгласяващо информация за определен бизнес или компания в интернет, вие помагате те да си увеличат продажбите или да постигнат други маркетинг цели онлайн, като събиране на контактни данни, информация за клиенти, абонаменти, даунлоуди и т.н. В замяна на това, получавате комисионна. Авторите на въпросното съдържание са афилиейти, а бизнесите, които си сътрудничат с тях – търговци.

Афилиейт маркетингът е форма на сътрудничество между търговците, които продават онлайн, и собствениците на сайтове или т.нар. афилиейти, които поместват на сайтовете си връзки към сайтовете на търговците. Тези връзки, нар. още рекламни формати може да бъдат под формата на рекламни банери, PR – текстове, PDF-формати. Целта е по-големи реализациина продажбите, от чиято сума търговците изплащат на афилиейтите предварително договорен процент комисионна.

От какво зависи успехът при афилиейт маркетингът?

Аудиторията е ключът към успеха. Активността на вашата аудитория, като афилиейт, е правопропорционална на доходите ви, като такъв, стига аудиторията ви да генерира търсените от търговеца реализации, т.е. тя трябва да бъде качествена. А ключът към качествената аудитория е доверието, което създавате базирано на вашата репутация.

Успехът е резултат от изборите, които правите. Струват ли си програмите и кампаниите, в които участвате, продуктите, към които слагате линк? Подходящи ли са избраните формати за вашия уебсайт или блог? Как да разберете дали правите точните избори? Убедете се, че препоръчвате на правилното място, пред правилната аудитория и бъдете запознати с нишата, в която специализирате.

Най-важните стратегии за успех в афилиейт маркетинга

Активирането на аудиторията към реализации е основна цел за всяка успешна стратегия в афилиейт маркетинга. Има различни начини това да се случи и те могат да бъдат определени в две категории: общ и субективен.

Общият подход е добре известен - поставяте рекламни формати в сайдбара, под поста, в самото съдържание или другаде, където смятате, че има вероятност да привлече повече кликове. Афилиейт присъствието в сайта или блога ви трябва да е елегантно, добре балансирано и акуратно. Не трябва да се забравя, че потребителите влизат заради съдържанието, а не заради рекламните формати или линковете, които поставяте. Субективният подход изисква личен пример. Идеята е да промотирате всякакви продукти и услуги, които аудиторията ви знае, че използвате успешно в собствената ви дейност. Няма нищо по-добро от личния пример.

Стратегии

Линкването на продукти и услуги в самите публикации не е лоша идея като стратегия за успешен афилиейт маркетинг. Разбира се, внимавайте да не опропастите съдържанието със самоцелното им поставяне. Линкването може да е само тематично. Трудно и безсмислено е да се поставят линкове към търговци, продукти, услуги, програми и кампании, които нямат нищо общо с темата.

Продуктовите ревюта са още по-добра идея. Стига да разбирате за какво пишете и да не го правите самоцелно. Споделянето на предимства и на недостатъци за конкретен продукт или услуга, е за предпочитане пред мълчанието. Така съдържанието придобива практическа стойност. PR-текстовете трябва да бъдат обективни, експертни и творчески, за да се отличат. Послание, използващо формулата: „Аз предпочитам „Х”, защото съм доволен, въпреки че имам забележки”, е за предпочтане пред плоско послание от рода: „Изберете „Х”.

Не пренебрегвайте и социалните мрежи. Като собственици на утвърден уебсайт или популярен блог със сигурност имате присъствие в повече от две социални мрежи. Нищо не пречи, вместо да прешервате линкове към публикациите си там, в допълнение да прилагате директно и част от описаните по-горе техники.

Абонатите и последователите заслужават специално внимание. Това са лоялните читатели, сърцевината на вашата аудитория. С доверието им не бива да се злоупотребява, но това важи и за напълно непознатите, случайни посетители, които привличате.

/ BG / RU / RO / ES /
/ NL / SI / AT / HU /
/ BE / IE / CH / SC /
/ EN / CZ / TR / IT /
/ FR / DE / PL / HR /
/ FI / DK / NO / SE /
/ MT / LV / LT / EU /
/ RS / GR / MK /