МАРКЕТИНГ И РЕКЛАМА


WEBPRO BULGARIA


/ Афилиейт програма / Афилиейт мрежа /
/ Афилиейт маркетинг / Affiliate marketing /
/ Affiliate programa / Affiliate - Афилиейт /
/ Пари в интернет / Пари онлайн /

 

 

Въведение в Афилиейт маркетинга

 

Какво е Афилиейт маркетинг?
Афилиейт макретинга е интернет базиран маркетинг, който възнаграждава един или повече партньори, за всеки изпратен клиент, закупил вашите продукти.

Афилиейт маркетинга също е името на индустрията, където различни компании практикуват тази форма на интернет маркетинг, включително афилиейт мрежи, афилиейт мениджмънт компании и различни типове партньори и издатели, които промотират продуктите и услугите на техните партньори.

Афилиейт маркетинга използва един сайт, за да докара трафик на друг. Той е дъщерен на онлайн маркетинга. Въпреки, това, че Pay Per Click рекламите, e-mail маркетинга и RSS абонаментите привличат повече вниматнието на бизнесите, които продават онлайн, афилиейт макретинга, въпреки неговият произход – почти от началото на онлайн продажбите, изиграва фундаментална роля в онлайн маркетинговите стратегии.

Афилиейт маркетинга е метод за промоция на уеб бизнес ( компании / рекламисти ), в който партньор ( издател ) се възнаграждава за всеки посетител, абонат, клиент и/или продажба, доставена през техният уеб сайт. Паричната компенсация или комисионна може да бъде базирана на импресоя, клик, регистриран потребител, нов клиент или продажба ( предимно е процент от продажба или твърда сума за продажба )

Афилиейт макретинга се застъпва с интернет маркетинг услугите в някои степени. Тези методи включват оптимизация за търсачки, Pay Per Click реклами и e – mail маркетинг.

ПРЕДИМСТВА НА АФИЛИЕЙТ МАРКЕТИНГА
Афилиейт маркетинга изисква ниска подръжка, докато сайта се позиционира добре в търсачките и получите добро представяне в интернет.

Компаниите / рекламистите обичат афилиейт маркетинга, защото в повечето случаи е „плащане за действие” ( pay for performance ) модел, което означава, че компанията няма разход за маркетинг, освен за началната инсталация и разработка на афилиейт програмата. Някои бизнеси дължат тяхното развитие и успех на тази маркетинг техника и един такъв пример е Amazon.

Типове афилиейт маркетинг
„Плати за импресия” – ( pay per impression PPI ) / Цена за хиляда ( Cost – Per – Thousand – CPM ) – Издателят получава от рекламодателят дадена сума за всеки 1000 импресии ( преглеждания на страница ) за показване на рекламата. Тя може да бъде текст, банер ( снимка или rich media файл – например флаш )
„Плати за клик” ( Pay per click – PPC ) / “Цена за клик” ( Cost per Click – CPC ) – Рекламодателят плаща на издателят всеки път, когато посетител ( потенциален клиент ) натисне на рекламата.
„Плати за действие” ( Pay per lead – PPL ) / Цена за действие ( Cost per action – CPA ) – Рекламодателят плаща на издателят комисионна за всеки посетител, който е препратен към сайта му и изисква дадено действие, например за попълване на форма, създаване на акаунт или записване за бюлетин. Моделът за компенсация е много популярен с онлайн услугите в сферата на интернет доставчиците, GSM операторите, банките ( заеми, ипотеки, кредитни карти ) и абонаментни услуги. “Плати за действие” e вторият най – използван модел ( 19% ) след „Плати за продажба”.
“Плати за продажба” ( Pay per sale - PPS ) / Цена за продажба ( Cost per sale – CPS ) – Рекламодателят плаща на издателят процент от продажбата, която е била създадена от клиент, който е влязъл през сайта на издателят. Този модел е най – често използваният модел за компенсация от онлайн търговците, които имат афилиейт програма.

 

 

 

 

 

 

/ BG / RU / RO / ES /
/ NL / SI / AT / HU /
/ BE / IE / CH / SC /
/ EN / CZ / TR / IT /
/ FR / DE / PL / HR /
/ FI / DK / NO / SE /
/ MT / LV / LT / EU /
/ RS / GR / MK /